lördag 21 april 2012

På besök hos Esteri (massor med bilder!)

Det här är ett tajmat inlägg! Egentligen är jag ute och lyxshoppar med resten av Crème de la Garderobes folk. De bilderna ska jag blogga upp imorgon.

Jag var ut på stan i måndags och besökte arbetsrummet Ester, där Tiina Talvikki, Hoppu Design och Ompelimo Liina håller hus. De har haft öppet hus hela veckan. Jag hann aldrig lägga upp bilderna på besöket innan jag dånade med oturssjukan på nytt så det tog en stund att få upp allt detta. Men se!


Mitt måndagsäventyr till Estersgatan


Passerade tygaffärens skyltfönster och blev begeistrad i färgerna!



Drömde om sommarklänningar och sköna tyger.



Men promenaden bär vidare!

Skylten visar vägen:






Det här måste vara rätt ställe!


Hoppu Designs färgglada kläder!




Oliinas prislista och Tiina Talvikkis visitkort hälsar välkommen




Tunikor och klänningar i klara färger och återvunna material - Hoppu




En kjol med byxlinning - en lite suddig bomullstunika - en kappa med spetsdukar på!
Hoppu



De här två (tre!) hängselklänningarna är mina favoriter! Bara jag får fickor på alltså!



Ompelimo Liinas storblommiga klänning en favorit även den!



Kavajerna kombinerar finurlig design och sköna återvunna material. /Oliina


Och så in mot själva arbetsrummet.

I dörren ser ni en liten hjälpare också!




Kex och lotteri ... och ett litet portmonnä med arbetsrummets namne! ... och te!


Också Muru Designs barnkläder finns till salu på Estersgatan.


Mjukt och färggrannt!


Det här är nästan mer ett konstverk än ett klädesplagg

"Jag tror inte på kärleken / jag tror på ditt hjärta /..." (Hoppu Design)



Tiina Talvikkis varumärke: hararna, ugglorna och ekorrarna på halsdukar och tygkassar:


Halsdukarna längst till vänster är prydda med virkade spetsdukar och vintage-knappar -

Unika detaljer!




De samsas även med Hoppus broscher... och Tiina Talvikkis knappar med Hoppus visitkort




I fönstret på Ompelimo Liinas hörn hängde dessa två fagra skapelser


Kärlek vid första ögonkastet! Kappan till vänster är storlek 36 så den provade jag inte, men...

- Nog den blå klänningen:


Lite trögt med jeansen på men fin var den!


Annars hade jag vanliga kläder: tunika och jeans


Provar den storblommiga orange favoriten.





Grönt är skönt! /Ompelimo Liina



Tiina Talvikkis sortiment...




Flaggor och vimplar av Hoppu Design - Tiina Talvikkis kollektion






Söta grejer lite överallt - de här girlanderna, glasunderläggen och påskäggen i fönstret -
Alla av Hoppu Design



Klänningarna av Ompelimo Liina




Det var ett skönt besök!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Så härligt det verkar!!! Underbart med retro! Jag lägger till dig i min blogglista, hoppas det är okej! :)
Kram!

Maria Ikola sa...

Det är riktigt okej hördu!