måndag 9 april 2012

Shallow is the new TVIVEL

Nånting som lite stört mig de senaste dagarna, så jag ska skriva av mig:

Är Globe Hope bra eller dåligt?

Firman har plockat så många pluspoäng av mig under så många år: återvunna material, mycket samarbete med Amnesty, kombinera virkade spetsdukar med armegrönt och -grått...

MEN sen hörde jag ryktet. Alltså kan jag inte verifiera det. Men att de gärna skulle ha anlitat designstuderande för att tillverka modeller för dem, för att sen sälja modellerna men lämna studerandena med tomma händer. Utlovade provisioner (tal om 5%, det låter ganska lite?) som det sen inte hörs av. Sånt. Och jag vet inte vad jag ska tänka.


Hade hoppats på nånting, antar jag.
Hoppats på nånting i stil med detta:


+ = ????

Enkel aritmetik med Volga-bälte från Globe Hope och Kahlo knit tunic från Odd Molly




Men nu vet jag inte riktigt. Vad tycker ni, är det ogrundat att oroa sig för rykten som dessa?



Bilderna från Globe Hope


Detta inlägg är tajmat att komma upp annan dag påsk. Sköt om er och njut av våren!

Inga kommentarer: