lördag 12 maj 2012

Ekologiskt mode och mainstream-modet

Mitt vardagsbekymmer idag är att jag har ändrat på mina planer: tänker inte gå på ekodesign-marknaden eller på designfestivalen i Åbo. Vad är än viktigare egentligen men jag prioriterar hellre nära och kära. Jag har jättesvårt med att ändra planer och det känns lite jobbigt att inte gå så det här blir ett ursäktsinlägg. Hahaha! Vad nojig jag är idag igen!

Allt man behöver veta om Ekodesignmarknaden finns hos Six Greens!


Idag i Vimma, Auragatan 16


Jag blev lite besviken på innehållet i programmet, eftersom jag har svårt att se vad är sambandet mellan inhemsk (finländsk) design och ekologi. Så idag vill jag inte fundera mer utan kör på tesen att det är mer ekologiskt för mig att låta bli och gå dit. Min tanke är ganska outvecklad så jag kan inte irktigt formulera detta men jag återkommer. Ändå en ganska viktig grej för mig.



Här får ni istället en bild på Vero Modas reklamtidning som kom nerdimpande häromdan

Bonus! Om ekologisk mode! Vietto är finskt och baserar sig på återvinning och tydligen också ekologiska material. Bloggen och Shopen!

Inga kommentarer: