söndag 27 maj 2012

Titta jag är i tidningen!

Jag finns med i Metallförbundets nyaste tidning.

Artikeln om medlemsrekrytering finns på svenska bakom länken här. MEN intervjun med mig finns inte på svenska så jag körde den igenom google translate och de blev helt skitroligt! Särskilt delen där facket översatts till Europeiska unionen. Jag låter som en unionssakkunnig... Nästan...

"Ikola har dragit en ny föreläsning Metall, en färgstark grupp av spelet utnyttja symboler med ett membran material. Hon hörde Metallarbetarförbundet förtroendeman mycket hjälp och stöd i det tidigare jobbet på Nokia, och metall, naturligtvis, är arbetslösheten nu stöds när Ikola är utan arbete.

EU har hjälpt mig. Jag kommer nu union.

Metallarbetare behoven hos dessa studenter, dessa ungdomar. Och det betyder att varje enskild amiksen år eleverna att övervinna Metall sida.

Ikola säger att det verkligen finns en seger, då Loimaa cash-liknande ställen lockar unga genom att annonsera sig själva som moderna, oberoende alternativ till konsumenten. Loimaa pengar inte hjälper i trubbel, säger Ikola. I samma andetag tillägger han att Metall unionen och dess ordningsvakter möda i vanliga arbetsplatser vanliga arbetare i försvaret av varje dag. De har "händerna fulla" Ikola bild efter att ha sett det på det sättet i sina egna arbetsplatser som sukulaispiirissä.

Föreningen är lika stark som dess mest sårbara medlemmar, precis som kedja är inte starkare än sin svagaste länk, Ikola bild. Unga människor är ofta problemen hopar sig."

Word.

AHHAHHAHAH!

Inga kommentarer: