onsdag 23 maj 2012

Så spillde jag teet i fåtöljen / Skor / Idun's Apple

Jag borde plugga på de sista urvalsmaterialen, så istället har jag bl.a. hållit lektion i mänskliga rättigheter (de blev allt som allt 3 lektioner inom loppet av 7 dagar!) och släpat omkring med en massa väskor och kassar. Nu är jag trött och fattig (igen) och läppjar te. Alltså läppjade te, för sen spillde jag ut det i fåtöljen. Hurra för mig! Vi tar lite skor från Idun's Apple:

ekologiska och rättvisa skor


De här är himla söta! I kork. Från Po-zu.


Eller kanske sandaler - jag har inte riktigt hängt med i sommarsvängarna

Superlätta sandaler



Eller nåt lite trendigt med sån där omlott vid ankeln?


Jag är ju egentligen stövelmänniskan. Stövlar i kork och hampa! JAAA!






Det finns även i vintermodell:



I rött läder och sen filtdamask i ull på! Oj!




Och så hamnade jag in på vinterskor igen, hur gick det här nu då...



Avslutar med herrskor, lite genderbending ska ju passa:


Jag kom in på Idun's Apple via Nudge som är "en stöt i riktning mot ekologiskt och hållbart mode" och drivs av Outi som bloggar om Trashion i OutsaPop och även skriver i Pukuhuone (=klädrummet, se även Feijan!)

Inga kommentarer: