tisdag 13 mars 2012

Att limma ihop en porslinskopp

Lappar en gammal tekopp, som jag använt som tvålkopp i badrummet. Den föll i kras och jag försöker nu lappa hellre än bara slänga bort den.



Limmet är av den grymma sorten med kryss på så den smarta pysslaren använder handskar.



"Låt torka i varmt och fuktigt (sic?) utrymme i 16-24 timmar". Den får ligga på sin vanliga plats alltså.

Bonusbild på de söndertrampade skorna jag limmade samtidigt.



Köpte dem för ca 10 euro på rea för hundra (eller tre) år sen så jag väntade mig inte att de skulle hålla särskilt bra. Limmade sulor är inte mycket att hänga i granen. Jag är bara inte alls van med att slänga bort nånting, ens nånting trasigt.

Skriver en påminnelse i "to do -listan" att gå igenom alla trasiga loppiskängor jag burit omkring med i åratal och slänga dem som är så sönder att de inte går att använda.

Inga kommentarer: