tisdag 27 mars 2012

Shallow is the new Wild Garden

En tisdag i Helsingfors! Den sköna Vilda Trädgården (http://www.villipuutarha.fi/) öppnade kl 12 och jag styrde kosan dit efter att ha hälsat iväg pojkvännen på föreläsning (lyckans student säg!). Rullade på spårvagnen till Berghäll och där till oasen mitt i betongdjungeln.

Och åt.




Vrålhungrig, så salladen (VEGAN!!!!) hade jag redan ätit upp när jag tog fotot.
Med choklad-whisky-smakande te till! Värsta koffeinsuget krävde det.




Hade bestämet med Crème-damerna Rinna och Myrre att samlas för att smida ränker inför shoppingdagen som går av stapeln 21.4. Det blir att fixa goodie bags åt de som kommer med på lite exklusive Crème de la Garderobe -produkter att pyssla ihop! Mera UFOn åt mig, alltså!




Villis hade rea på vinterns Mollysar.





Jag skulle behöva nya Heaters för att ersätta de som jag nötte hål på...
(Okej ni vill inte veta mer! TMI-faktor!)




undertecknad smyger sig i spegeln samt tar på paljettklänningen...






Sköna ting i vrårna! Den underbaraste vilda trädgården i hela Helsingfors!

Kafét finns på Karlsgatan 13 och finns behändigt vid rutterna:
spårvagn 3B, 9 och buss 51 bl.a.

Inga kommentarer: