onsdag 21 mars 2012

Butiksrecension: Seven Roses

Det här är ett daterat inlägg som jag tajmat att publiceras medan jag är annorstädes och borta från civilisationen. Eller datorn främst. Alltså: en butiksrecension!


Recenserar butiken Seven Roses, varifrån jag beställde en Silk Sleeveless dress i rött. Verkligen ett favoritplagg som jag gärna skulle ha många, många färger av. Hur många finns det? Nu har jag grått, rött, lite military och apricot som väntar i skåpet. Rara Lingonberrie berättade om två till: lila/guld och silver/guld. Det vore riktigt trevligt och se dem... och ha!


Det underbara röda silket, här tillsammans med inslagspappret och brevet från Seven Roses.



Så vackra färger! Ville få dem fram och fota utan blixt.


Seven Roses är en del av Blossom och har butik i Vasa i Rewell Center (där jag bodde 10 år sen, när jag gick i gymnasiet! Japp, bodde i ett köpcenter... men det är en annan historia). Se bild på Blossoms hemsida: här. (Ville inte använda deras bilder så ni får en "praktisk" länk istället.) Lyckligtvis har de även webbutik och därifrån beställde jag.



Varvar med den sköna skapelsen.


Frakten inom Finland är 5 euro vilket jag tycker är ganska bra med tanke på att paket per finska posten kan variera 7-10 euro, eller mer om det väger. Mitt paket kom som brev, det är helt ok, då är frakten egentligen under 5 e. När leveranstiden bara var 2 dagar så gick det ju ytterst smärtfritt.

Även ganska skönt att ha flera olika betalalternativ. Betal- och leveransvillkoren är tydliga och all information finns till hands på en tillägnad sida, mycket praktiskt och lätt att hålla reda på.



Väldigt trevligt med hälsning per brev!


Jag vet inte riktigt vilket jag föredrar, att shoppa på nätet eller att se och ta på kläderna i en livesituation. Oftast tycker jag inte om att prova särskilt mycket. När man hållit på med lolita i några år och förutom en resa till Tokyo bara kunnat ty sig till att beställa klänningarna på nätet via förmedlingsfirmor som gör inköpen och betalningarna åt en, så är jag ganska van med att klänningen antingen passar eller så gör den det inte. (Och det beror mest på märket dessutom så man lär sig att undvika dem man ändå inte ryms i.)

Är ganska förnöjsamt överraskad med Odd Mollys kläder eftersom de faktiskt känns åtskilliga grader med praktiska och dessutom rymliga och förlåtande. Faktiskt lättare med Molly än lolita!

Seven Roses:
+ webbutik
- ganska litet sortiment, t ex inget från sommarens Molly
+ fina Mollysar som tydligt kommer fram på bild
- / + flera flikar med Molly-rea, nya kollektioner osv
+ lätt att handla
+ tydliga anvisningar för betalning
+ fin service med personlig touch

Inga kommentarer: