söndag 18 mars 2012

Dagens uniform samt blankade Näbbar

Tog ingen dagens igår: slashasade hemma med pojkvännen i trasiga jeans och en ylletröja med huva, och när vi for till butiken efter mera sojamjölk till teet så regnade det, så klädseln var ytterst praktiskt med gummistövlar som centralt tema.




Ungefär så här. Se även gummistövlar och evig ryggsäck.


Dagens arbetsklädsel: Contrast Dot Wrap i mörkblått över en t-skjorta från Alice and the Pirates, svarta slimleggade jeans instoppade i gummistövlarna och överst Cortinan och flickvännens svarta munkjacka på.



Urusel på foton! Hoppas det inte påverkade arbetsprestationen.


Ångrade gummistövlarna genast när jag gick hemifrån... Inte alls så regnigt och slaskigt som jag trodde, och det känns dumt att gå i gummistövlar när det är torrt.

Fick bra respons på jobbet dock. Alltså inte om kläderna utan om prestationen. Synd bara att jag slutar om en vecka. Kommer nog att sakna det!

Uppenbart att vintern tar slut.




Yllestövlarna fick åka in i skåpet för sommaren.


Bonusbilder på de röda Tornenäbbarna från Kero, som jag blankade igår. Använde Dubbin från Vegetarian Shoes, som är gjort av karnaubavax. Ganska bra mojs tycker jag. Använder gummihandskar för att få geggan kletat för hand.


Blev riktigt blanka och flottiga!

Inga kommentarer: